Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wodzisławiu Śląskim,
mgr Elwira Palarczyk,
e-mail: e.palarczyk@mops.wodzislaw-slaski.pl
Sekretariat
telefon: 32 45 90 662, e-mail: kancelaria@mops.wodzislaw-slaski.pl
DZIAŁ ORGANIZACYJNY
Dział realizuje następujące zadania:
- bieżąca obsługa administracyjno-biurowa Dyrektora i Zastępcy Dyrektora MOPS,
- obsługa poczty wychodzącej MOPS,
- zapewnienie właściwego obiegu korespondencji oraz przepływu informacji w MOPS,
- kierowanie klientów i osób zainteresowanych do rzeczowo właściwych komórek organizacyjnych MOPS,
- zapewnienie prawidłowej organizacji spotkań i narad w MOPS,
- przygotowanie i realizacja zadań inwestycyjnych,
- prowadzenie kancelarii ogólnej w MOPS,
- prowadzenie punktów informacyjnych w MOPS,
- nadzór nad urządzeniami biurowymi,
- dostarczanie materiałów biurowych,
- realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 29 stycznia 2004 Prawo zamówień publicznych i Regulaminu udzielania zamówień publicznych w MOPS, przyjetego przez Dyrektora odrębnym zarządzeniem,
- nadzór i kontorla nad realizacją sprawozdań merytorycznych,
- prowadzenie magazynu depozytowego środków czystości oraz materiałów biurowych,
- nadzór i rozliczanie dostarczanych do komórek organizacyjnych środków czystości,
- utrzymanie czystości i estetyki pomieszczeń w MOPS,
- prowadzenie archiwum,
- przygotowywanie wniosków o dofinansowanie realizacji projektów/programów współfinansowanych ze środków zewnętrznych,
- prowadzenie wymaganej dokumentacji,
- prowadzenie rejestru umów,
- prowadzenie rejestru pełnomocnictw,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora
Kierownik działu: Elwira Szulc
Telefony:
32 45 90 650,
32 45 90 662,
32 45 90 674,
32 45 90 675,
DZIAŁ POMOCY ŚRODOWISKOWEJ
- rozeznanie potrzeb w zakresie pomocy społecznej;
- nadzorowanie pracy wykonywanej przez pracowników socjalnych;
- prowadzenie korespondencji dotyczącej klientów;
- wydawanie zaświadczeń;
- praca z programem POMOST,
- organizacja i nadzór nad prowadzonymi przez MOPS akcjami;
- prowadzenie i nadzorowanie realizacji programu żywnościowego oraz innych programów pomocowych;
- prowadzenie sprawozdawczości, ankiet i rejestrów,
- prowadzenie rejestru skierowań do schronisk
- stałą współpraca z instytucjami i organizacjami pozarządowymi w zakresie pomocy osobom bezdomnym,
- współdziałanie z wszystkimi działami MOPS w związku z płynną realizacją zadań,
- zapewnienie przepływu informacji w zakresie zadań realizowanych przez dział;
- współpraca z organami administracji rządowej, wojewódzkiej i powiatowej, Urzędem Miasta, Sądem Rejonowym, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Policją, Strażą Miejską, służbą zdrowia, zakładami karnymi oraz innymi instytucjami i organizacjami,
- wykonywanie zadań dotyczących pomocy żołnierzom i ich rodzinom,
- przygotowanie i rozeznanie spraw związanych z sprawieniem pogrzebu,
- prowadzenie i nadzorowanie rejestrów związanych z opiekunami prawnymi i kuratorami
W ramach Działu Pomocy Środowiskowej funkcjonuje 5 Rejonów.
Rejon I obejmuje swoim zasięgiem dzielnice: Stare Miasto, Nowe Miasto, Jedłownik -Turzyczka - Karkoszka
Rejon II obejmuje swoim zasięgiem dzielnice: Jedłownik Osiedle, Osiedle XXX-lecia - Piastów - Dąbrówki
Rejon III obejmuje swoim zasięgiem dzielnicę Wilchwy
Rejon IV obejmuje swoim zasięgiem dzielnice: Kokoszyce, Zawada
Rejon V obejmuje swoim zasięgiem dzielnicę Radlin II
Kierownik działu: Ewa Błędowska
Telefony:
32 45 90 684,
32 45 90 653,
32 45 90 654,
32 45 90 655,
32 45 90 659,
32 45 90 660
32 45 90 663,
32 45 90 671,
32 45 90 672,
dział Świadczeń POMOCOWYCH
Dział realizuje następujące zadania:
- sprawdzanie pod względem merytorycznym i formalno–rachunkowym sporządzanych przez pracowników socjalnych wywiadów,
- przygotowanie decyzji administracyjnych dot. przyznawania pomocy zgodnie z ustawą o pomocy społecznej, dodatku mieszkaniowego i energetycznego, z zakresu pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów, składki zdrowotnej,
- prowadzenie rejestrów i pełnej dokumentacji udzielanych świadczeń,
- prowadzenie akt klientów Ośrodka,
- ustalanie zapotrzebowania na środki finansowe w związku realizacją świadczeń;
- sporządzanie list wypłat i poleceń przelewów,
- merytoryczne potwierdzanie faktur i not obciążeniowych dotyczących świadczeń z pomocy społecznej oraz ich opisywanie,
- sporządzanie zaangażowań dotyczących udzielanych świadczeń,
- terminowe sporządzanie sprawozdań,
- prowadzenie korespondencji dotyczącej domów pomocy społecznej,
- prowadzenie spraw związanych ze zwrotem niesłusznie przyznanej pomocy,
- egzekwowanie należności nienależnie pobranych świadczeń,
- monitorowanie przebiegu różnorodnych akcji związanych m.in. opał, paczki świąteczne, Wigilia, Mikołaj,
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej pomocy kombatantów,
- przyjmowanie, ewidencjonowanie i rozpatrywanie wniosków o przyznanie dodatku mieszkaniowego i energetycznego,
- prowadzenie ewidencji osób z prawem do dodatków mieszkaniowych i energetycznych,
- wydawanie zaświadczeń,
- prowadzenie spraw związanych z pieczą zastępczą,
- koordynowanie wynagrodzeń dla opiekunów i kuratorów,
- obsługa programów komputerowych,
Kierownik działu: Violetta Iwańska
Telefony:
32 45 90 685,
32 45 90 665,
32 45 90 667,
32 45 90 677,
dział świadczeń rodzinnych i alimentacyjnych
Dział realizuje następujące zadania:
- prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach z zakresu ustawy o świadczeniach rodzinnych, ustawy o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów, ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci oraz ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin "Za życiem",
- ustalanie zapotrzebowania na środki finansowe w związku z realizacją świadczeń,
- bieżąca weryfikacja uprawnień świadczeniobiorców,
- sporządzanie i wydruk list wypłat,
- prowadzenie postępowań w sprawach nienależnie pobranych świadczeń,
- prowadzenie wstępnych postępowań w sprawach świadczeń bezpodstawnie pobranych (postępowanie cywilne),
- prowadzenie postępowań wobec dłużników alimentacyjnych,
- rejestracja dłużników alimentacyjnych w systemie komputerowym,
- systematyczna współpraca z komornikami,
- występowanie z wnioskiem do Urzędu Pracy o przedstawienie informacji dotyczących możliwości aktywizacji zawodowej dłużnika alimentacyjnego,
- występowanie z wnioskiem do starosty o zatrzymanie prawa jazdy,
- przygotowywanie projektów: upomnień, tytułów egzekucyjnych, wniosków o wszczęcie postępowania egzekucyjnego oraz not dotyczących kosztów upomnienia i odsetek ustawowych za zwłokę oraz współpraca w tym zakresie z organami egzekucyjnymi,
- przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych,
- sporządzanie wykazów wysłanych upomnień i tytułów wykonawczych,
- występowanie z wnioskiem do prokuratora o ściganie za przestępstwo określone w art. 209 k.k.,
- systematyczna współpraca z policją i innymi instytucjami w celu poprawy skuteczności egzekucji świadczeń alimentacyjnych,
Kierownik działu: Ewa Szczęsny
Telefony:
32 45 90 683,
32 45 90 651,
32 45 90 656,
32 45 90 657,
32 45 90 661,
32 45 90 669,
32 45 90 670,
32 45 90 673,
INSPEKTOR OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH
- opracowywanie systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji,
- zapewnienie aktualizacji regulacji wewnętrznych w zakresie dotyczących zmieniającego się otoczenia,
- utrzymywanie aktualności inwentaryzacji środków przetwarzania informacji obejmującej ich rodzaj i konfigurację,
- przeprowadzanie okresowych analiz ryzyka utraty integralności,dostępności lub poufności informacji oraz podejmowania działań minimalizujących to ryzyko, stosownie do wyników przeprowadzonej analizy,
- podejmowanie działań zapewniających, że osoby zaangażowane w proces przetwarzania informacji posiadają stosowne uprawnienia i uczestnicza w tym procesie w stopniu adekwatnym do realizowanych przez nie zadań oraz obowiązków mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa informacji oraz w razie konieczności bezzwłocznej zmiany uprawnień,
- szkolenie osób zaangażowanych w proces przetwarzania informacji,
- zapewnienie ochrony przetwarzanych informacji przed kradzieżą, nieuprawnionym dostępem, uszkodzeniami lub zakłóceniami,
- bezzwłoczne zgłaszanie incydentów związanych z bezpieczeństwem informacji w określony i z góry ustalony sposób, umożliwiający szybkie podjęcie działań korygujących,
- zapewnienie okresowego audytu wewnętrznego w zakresie bezpieczeństwa informacji nie rzadziej niż raz w roku.
Inspektor Ochrony Danych: Jakub Salamon
telefon: 792 183 940
email: biuro@indas.pl